Alle verktøy
På løpende basis samler vi verktøy som kan være til nytte for gründere og sosiale entreprenører og presenterer dem på siden her. Verktøyene har vi - akkurat som våre kurs - delt inn i kategorier basert på Business Model Canvas - en mye brukt modell innen forretningsutvikling.
Gratis HMS skjemaer, webinar og tips
Grønn jobb tilbyr gratis skjemaer, webinarer og innhold for det du trenger innen HMS og ledelse.
Onboarding sjekkliste
En gratis sjekkliste som gir deg en mal du kan bruke for å komme i gang med et mer organisert onboardingsprogram.
Mal for en medarbeidersamtale
Dette er en grunnleggende teamprosess designet for å hjelpe gruppen å identifisere sitt formål (hvorfor de finnes) og sin organisasjonskultur (hvordan de jobber sammen for å nå sitt mål).
Guide til mangfold i gründerbedrifter
Hvordan få tak i de beste hodene? Få tips og råd til hvordan du kan tiltrekke, lede og beholde talenter som kan bidra til vekst i din bedrift.
Mal for standard arbeidsavtale
Arbeidstilsynet har utarbeidet en standard arbeidsavtale som dekker kravene til innhold i en arbeidsavtale.
Hvem skal jeg bygge bedrift med?
Har du tenkt å starte bedrift? All erfaring viser at gründere som har et godt team rundt seg har større sjanse for å lykkes.
Gratis nettkurs om Adaptive Leadership
Adaptive Leadership hjelper deg å håndtere problemer hvor tilsynelatende gode løsninger ikke virker eller møter uventet motstand.
ImpactPodden: Ingen kunder uten salg
I denne episoden av Impactpodden forteller gründeren bak Medarbeiderne hvordan de har bygget opp et selskap som går i pluss.
Priskalkyler
Før du starter med salg av et produkt eller en tjeneste er det lurt å vurdere lønnsomheten. Dette kan du finne ut ved å lage en kalkyle.
Tre myter om salg
Mange mennesker ser på salg som en svart kunst som krever falske løfter, pressmidler og aggressive taktikker. Her er tre myter du må bryte hvis din virksomhet skal bli gode på salg.
Salg og markedsføring for sosiale virksomheter
Her finner du tips på hvordan du kan øke salg og markedsføring for å få din sosiale virksomhet opp og i gang.
Hva er Growth Hacking?
Growth Hacking er en prosess basert på kjappe eksperimenter som testes ut på flere markedskanaler, med mål om å samle inn data for å gjøre gode beslutninger om den mest effektive retningen å utvikle bedriften. Denne videoen forklarer hva en Growth Hacking prosess inneholder.
Guide til SEO for nybegynnere
Hvis du ikke vil bruke penger på å reklamere i søkemotorer, men vil øke trafikken til nettsiden din så er søkemotoroptimalisering (SEO) veien å gå. Denne artikkelen inneholder alt du trenger å vite om SEO og søk mer generelt.
Kom i gang med SEO
Hvis du ønsker å få en komplett oversikt over grunnleggende søkemotoroptimalisering (SEO) i henhold til Googles retningslinjer, er dette guiden for deg.
Facebook for social impact
Lær hvordan du gjennomfører vellykkede innsamlinger via Facebook, øker oppmerksomhet og kjennskapen til din virksomhet, samler dine støttespillere rundt dine hjertesaker og sertifiserer deg i digital markedsføring.
Mal for Social Media Scorecard
Med et Social Media Scorecard kan du følge utviklingen måned for måned, passe på at du lager det rette innholdet, sammenligne forskjellige sosiale medier på like fot, og se hvor det skapes faktisk verdi.
Hvordan få flere følgere på sosiale medier
Lær hvordan du kan bygge opp en følgerskare på Facebook, Instagram, YouTube, Twitter og andre kanaler der du ønsker å ha et felleskap.
Gratis nettkurs: Google Analytics for nybegynnere
Google Analytics for nybegynnere viser hvordan brukere kan opprette en konto, implementere sporingskoder og sette opp datafiltre.
Alt du trenger å vite om nettsidestruktur
Denne guiden fra Yoast SEO gir deg alt du trenger å vite om nettsidestruktur.