Alle verktøy
På løpende basis samler vi verktøy som kan være til nytte for gründere og sosiale entreprenører og presenterer dem på siden her. Verktøyene har vi - akkurat som våre kurs - delt inn i kategorier basert på Business Model Canvas - en mye brukt modell innen forretningsutvikling.
Tips for å pusse opp hjemmesiden
Vil du gjøre noen grep for å forbedre effekten av din bedrifts webside? Her er fem konkrete tips til deg!
Guide til pitching for sosiale entreprenører
Gjennom en solid pitch får du det meste ut av ditt publikum. En pitch handler om å definere din visjon og selge den inn. Få tips fra Ashoka i denne guiden.
Historiefortelling for endringsagenter
Gjennom en solid pitch får du det meste ut av ditt publikum. En pitch handler om å definere din visjon og selge den inn. Få tips fra Ashoka i denne guiden.
Gratis nettkurs om historiefortelling for sosial endring
I dette praktiske kurset vil du utvikle din personlige historie og integrere den inn i en større presentasjon for å bedre treffe ditt publikum og inspirere til endring.
Slik skriver du en god pressemelding
Pressemeldinger skrives på en litt spesiell måte fordi de på mange måter er omvendte av hva mange av oss er vant til. Her er et skjema med eksempeltekst, som viser deg prinsippet bak en nyhetsmelding.
Innholdskalender for markedsføring
Dette er et eksempel på en innholdskalender for markedsføring som du kan tilpasse din egen markedsføringsstrategi.
Gratis nettkurs i etisk markedsføring
Lære å lage, designe og levere ansvarlig markedsføringskommunikasjon i dette kurset av ICC - det internasjonale handelskammer.
Grønnvaskingsplakaten: Slik unngår du grønnvasking
Grønnvaskingsplakaten er en tipunkts veileder som gjør det enklere for store og små virksomheter å unngå grønnvasking.
Mal for markedsføringsplan
Et eksempel av en aktivitetsplan for markedsføring, laget av Altinn.
Empatikart
Empatikartet kan hjelpe deg å få en dypere forståelse av din virksomhets ulike interessenter i en gitt kontekst.
Slik skaper du verdi for kundene dine
Value Proposition Canvas er et verktøy for å sikre at et produkt eller tjeneste er posisjonert mot hva kunden verdsetter og trenger.
Nedlastbar mal for kundepersonas
Kundepersonas hjelper deg å identifisere ulike kundetyper ved å tre inn i deres sko for få en større forståelse og empati for kundens perspektiver.
Customer Journey Canvas: Kartlegge kundereisen
Customer Journey Canvas (Kundereise-arbeidsarket) hjelper deg å utforske og evaluere tjenesteprosessene dine.
Hvordan får jeg min første kunde?
Har du tenkt å starte bedrift? Det er viktig å få produktet tidlig ut til en gruppe mennesker. Testing i markedet gir deg mulighet til å justere produktet eller tjenesten underveis.
Virtual Communities for Impact
Virtual Communities for Impact er et praktisk og fleksibelt sett med verktøy som hjelper endringsagenter når de skal lære fra andres erfaringer og for å tilgjengeliggjøre den kollektive kraften som er å finne i deres digitale samfunn.
Mal for SWOT-analyse
En SWOT-analyse er en strategisk planleggingsteknikk som hjelper deg å identifisere styrker, svakheter, muligheter og trusler relatert til din virksomhet.
Kartlegge ytterlige faktorer med PESTEL
En PESTLE-analyse er et verktøy for å utforske trender, muligheter og trusler din bedrift kan møte i fremtiden relatert til det politiske, økonomiske, sosiale, teknologiske, juridiske og miljømessige.
Mal for forretningsplan
I en forretningsplan gir du en mer detaljert beskrivelse av forretningsmodellen, og her må du ha fokus på hvordan du skal gjennomføre etableringen.
Verktøy for sirkulær design
Utforsk metoder og ressurser som kan hjelpe deg å forstå, definere, skape og formidle sirkulær innovasjon.